Biogram
Zajmuję się krytycznymi studiami nad zwierzętami i humanistyką środowiskową. Moje badania sytuują się na pograniczu kulturoznawstwa, historii i nauk społecznych, z naciskiem na analizę dyskursu. Interesuje mnie zwłaszcza retoryka konfliktów środowiskowych, a także modele reprezentacji zwierząt w kulturze i mediach oraz mechanizmy ich włączania w procesy modernizacji.
Wszystkie moje dotychczasowe działania – naukowe, aktywistyczne, edukacyjne i w obszarze animacji kultury – posiadają wspólny rdzeń. Jest nim praca na wyobraźni i dążenie do przewartościowywania pojęć związanych z miejscem człowieka w świecie. Wierzę, że w obliczu globalnego kryzysu środowiskowego humanistyka nie może pełnić wyłącznie funkcji deskryptywnej, ale powinna także wypracowywać nowe sposoby definiowania relacji człowieka ze światem nie-ludzkim, a pośrednio również konstruktywne rozwiązania prowadzące do pozytywnej zmiany. Dążenie do takich zmian staram się realizować poprzez własną pracę badawczą, ale także uwrażliwiając na nie moich studentów i zaszczepiając w nich nieantropocentryczną wrażliwość. Robię to stosując metody aktywizacyjne (bazujące m.in. na kreatywnym pisaniu ekokrytycznym) podpatrzone na poświęconych animals studies seminariach prof. Lori Gruen i prof. Uny Chaudhuri podczas mojego pobytu na stypendium Fulbrighta w 2019 roku oraz od prof. Anny Tsing, której asystowałam w 2019 roku podczas prowadzenia jej seminarium „The Antropocene” na UCSC.
W wolnych chwilach zajmuję się urbexem i kaligrafią, a gdy ta wolna chwila trwa dłużej, uprawiam turystykę jogową i odbywam samotne wędrówki po polskich górach. Praktykuję medytację zen w szkole Kwan Um.